Πίσω Στην Αρχή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Πάντοτε είναι ώρα για να κάνει κανείς το καλό!

Εδώ μιλάμε!

Turn off/on Sound Smileys History FAQ Kide Chat
Explorer: Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!hugesmilebigsmile
Explorer: goodjob hat
faith: Και αγωνιζόμαστε για το καλύτερο!hat
faith: Καλημέρα σε όλους! Γνωρίζουμε ότι η σελίδα μας έχει μείνει αργή τελευταία όμως είμαστε πάντα εδώ και αγωνιζόμ
Explorer: Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά!geia Ο Θεός να σας ευλογεί όλους.
faith: Καλή Χρονιά σε όλους!!!Χρόνια πολλά και ευλογημένα με υγεία και ευτυχία!
faith: Το φθινόπωρο ήρθε, τα σχολεία άνοιξαν, καλή δύναμη σε μικρούς και μεγάλους. goodjob
faith: Καλησπέρα...φίλοι μου καιρός για καλοκαιρινές αποδράσεις fire
faith: Καλημέρα στο τρενάκι και σε όλους τους φίλους του! Καλή δύναμη και συνέχεια σε όλους!
faith: caferead Καλησπέρα τρενάκι!
faith: Καλώς ορίζουμε κάθε φίλο και επισκέπτη της σελίδας μας. hat
faith: Καλημέρα στους φίλους και επισκέπτες!coffeesmiley
Sunshine: Ωραιο δειχνει faith!!
faith: Αγαπητοί φίλοι και επισκέπτες της σελίδας μας, ευχόμαστε μία καλή και ευλογημένη μέρα σε όλους.coffeesmiley
faith: Καλημέρα σε όλους! coffeesmiley2
faith: Δεν έχω τελειώσει ακόμη βέβαια θέλει γραφικά κτλ...
faith: Γεια σου sunshine;) Τα έβαλα...
faith: Μπράβο!!! Καλώς ήρθες clap
antonis: Επιτέλους τα κατάφερα
antonis: :) Halloooooo για σας
faith: hat
Sunshine: Καλησπερα! Με 14° C νομιζω πως το παρατσουκλι μου ειναι πιο επικαιρο απο ποτε!!
faith: Σάββατο σήμερα 23 Ιανουαρίου μία όμορφη και ευλογημένη μέρα σε όλους!
pcarts7: coffeesmiley Χιονισμένη Δευτέρα!
pcarts7: Καλημέρα σε όλους, το τρενάκι μέρα με τη μέρα μεγαλώνει με τα βαγονάκια του να γεμίζουν με διάφορα αγαθά.
pcarts7: Ωραία το έλαβα...θα ανεβάσω τώρα τις προτάσεις για να το βάλουμε...
pcarts7: coffeesmiley Hi!
Sunshine: hismiley
pcarts7: caferead Καλημέρα τρενάκι!
pcarts7: morningsmley καληνυχτα τρενακι!
Explorer: hismiley σε όλη την παρέα.
pcarts7: Ήρθε κι άλλος στην παρέα...hat ο άγνωστος Χ και απαραίτητος παράγοντας για την λειτουργία μας...
Sunshine: οκ
pcarts7: Το φτιάχνω...
Sunshine: Δε μου δειχνει κατι τετοιο
pcarts7: Κοίτα δεξιά στο προφίλ σου ήρθε το μήνυμα μου...

Powered by Kide Shoutbox


Mono eggegramenoi xristes mporoun na grapsoun.

Επισκέπτες από 15.2.2016

053120
ΣήμεραΣήμερα26
ΕχτέςΕχτές45
Αυτή την εβδομάδαΑυτή την εβδομάδα26
Αυτόν τον μήναΑυτόν τον μήνα796
Όλες τις μέρεςΌλες τις μέρες53120

Πριν την αναβάθμιση της σελίδας

“Η γλώσσα είναι κάτι τόσο φυσικό που είναι πολύ εύκολο να ξεχάσουμε πόσο θαυμαστό δώρο είναι”.

 Η παραπάνω φράση ειπωμένη από τον καθηγητή ψυχολογίας Στίβεν Πίνκερ έχει μεγάλη δόση αλήθειας. Μέσα στην τριβή της καθημερινότητας πολλές φορές ξεχνάμε και θεωρούμε δεδομένα στοιχεία που για άλλους ενδεχομένως να μην είναι. Η γλώσσα (με την έννοια της ομιλίας) είναι ένα απαραίτητο μέσο για την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και η ανάπτυξή της  ξεκινάει από μικρή ηλικία. Ο ρυθμός που ακολουθεί η ανάπτυξη της γλώσσας σε ένα παιδί είναι πραγματικά εκπληκτικός. Ο Στίβεν Πίνκερ στο βιβλίο του Λέξεις και Κανόνες (Words and Rulesαναφέρει το εξής:

  Τα παιδιά ξεκινούν να μαθαίνουν λέξεις πριν από τα πρώτα γενέθλιά τους και γύρω στα δεύτερα γενέθλιά τους απορροφούν μια καινούρια λέξη κάθε δύο ώρες. Όταν ξεκινούν το σχολείο, τα παιδιά ήδη χειρίζονται 13.000 λέξεις.

 Αρχικά, η επικοινωνία ενός βρέφους περιορίζεται στο γέλιο, το κλάμα και την παραγωγή διαφόρων ήχων. Οι ήχοι αυτοί πολλαπλασιάζονται συνεχώς και φτάνουν στην επανάληψη απλών λέξεων όπως “γειά” ή “έλα”. Σε πρώτο στάδιο ενδέχεται τα βρέφη να μην έχουν φορτίσει σημασιολογικά όλες τις λέξεις.

Η κατηγοριοποίηση των λέξεων ξεκινάει περίπου στην ηλικία του ενός έτους. Το παιδί αρχίζει να κατανοεί ότι οι λέξεις αναφέρονται σε ανθρώπους (μπαμπάς), αντικείμενα (μπάλα) ή καταστάσεις (βράδυ). Οι χειρονομίες αρχίζουν να συνδυάζονται πλέον με τις λέξεις για να μπορέσει το παιδί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Στη φάση αυτή η γλώσσα αναπτύσσεται ταχύτατα, καθώς το παιδί απορροφά ολοένα και περισσότερες λέξεις μέσα από το περιβάλλον της οικογένειάς του. Η έκφραση γίνεται με απλές λέξεις.

Στην ηλικία περίπου των δύο χρόνων το παιδί χρησιμοποιεί συνδυασμούς λέξεων για να εκφράσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του. Βέβαια η ικανότητα να εκφραστεί το παιδί σε αυτή τη φάση είναι κάπως περιορισμένη, κάτι που σε συνδυασμό με τα δυνατά συναισθήματα που έχει το οδηγούν στο να εκφράζεται σωματικά. Ένα παιδί για παράδειγμα μπορεί να σπρώξει ή να χτυπήσει, γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί επαρκώς λεκτικά και να λύσει τις διαφορές του.

Η εξέλιξη του διαλόγου σε όλα τα παιδιά ακολουθεί το μονοπάτι που περιγράφεται παρακάτω, όπως παρουσιάζεται πολύ όμορφα μέσα από έναν πίνακα του Μουσείου του Μανχάταν για Παιδιά.

  

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

 

Επαφή με τα μάτια: Χμμμ δεν είμαι μόνος!

 

Χαμόγελο: Όταν γελάω, γελάει κι αυτή!

 

Ήχοι:  Εγώ κάνω τόσο θόρυβο;

 

Δείχνει με το δάχτυλο: Για δες, όταν δείχνω με το δάχτυλό μου και κάνω ήχους με προσέχουν.

 

Μωρουδίστικες λέξεις: Μαμά, νταντά, άτα, μπαμπά, μαμ. Οι λέξεις είναι φοβερές!

 

Προτάσεις: Δικό μου! Τώρα έχω αληθινή δύναμη!

 

Αιτίες και εξηγήσεις: Γιατί; Γιατί; Γιατί; Αφού αυτός μου είπε να το κάνω!

 

Επιχειρήματα: Θέλω να πάω στις κούνιες. Όχι μετά. Τώρα!

Συντάκτης Ηλίας Π.

Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος 

Δημοτικής Εκπαίδευσης,AΠΘ

Login - Σύνδεση

Συνδεδεμένοι

Copyright © 2018 www.totrenakitisxaras.gr Rights Reserved.